A fi model de videochat e o meserie banoasa, cu multa libertate, jucausa si total iesita din tipare. Iti poate pune atat de bine in valoare personalitatea! Insa, ca in orice job in care trebuie sa interactionezi cu publicul, si aici exista momente mai neplacute. Cum sa gestionezi situatiile dificile sau clientii problematici in videochat? Citeste totul la noi si descopera solutii.
Nu te gandi ca esti singura, caci nu esti. La noi pe blog vei descoperi tot felul de articole, dar si sprijin din partea echipei in cazul in care te confrunti cu vreo dificultate in practicarea activitatii de model. Pana la urma, esti aici pentru a face bani si a te simti cat mai bine.
Tipologii de probleme. Sau atunci cand lumea virtuala devine reala
Nu toti clientii sunt la fel, dar a sti sa recunosti un tipar te poate ajuta sa actionezi smart. Vezi care sunt tipologiile de clienti de videochat de care e mai bine sa te feresti. Apoi, iti vom spune cum sa gestionezi situatiile dificile sau clientii problematici in videochat.
- Nehotaratul. Intra in privat, nu stie ce vrea, pune multe intrebari si iti consuma din timpul pretios fara a recompensa pentru asta.
- Nemultumitul. Orice ai tinde sa faci si oricum te-ai purta, tot nu va fi pe deplin multumit. Acest client se va plange de muzica, de ambient, de program, de felul in care te prezinti. E mai mult acolo sa deranjeze si nu se gandeste la cum te simti tu.
- Negociatorul. Mereu va dori preturi mai mici, dar sa primeasca mult pentru cat plateste. Incearca mereu sa negocieze orice clipa si orice show si-ar dori de la tine.
- Invazivul. Acest tip de client va intra cu papucii in viata ta, va incerca sa afle cat mai multe informatii personale despre tine, in ideea ca te va gasi poate si-n viata reala. Ai grija cu el!
- Negativistul. Acesta e acolo doar sa se planga cuiva, sa faca scene si sa jigneasca.
- Cel care face probleme. Un client la fel de periculos, mai ales pentru binele psihic al modelelor de videochat, acesta e acolo doar sa enerveze si sa trimita mesaje urate, doar ca sa faca haos.
Cum sa gestionezi situatiile dificile sau clientii problematici in videochat?
Ce faci ca sa devii zen si sa pastrezi totul pe un ton profesional?
- Mentine-ti calmul. Tine cont de aceasta regula de aur. Nu uita sa respiri atunci cand simti ca situatia te enerveaza. Nu o lua personal. Totul e despre ei si nu despre tine. Ceea ce spun si fac e o proiectie a problemelor pe care le au clientii.
- Impune limite si spune-le clar si raspicat din prima. Fii politicoasa, dar ferma. Foloseste-te de regulile studioului de videochat la care esti angajata.
- Foloseste-te smart de timpul tau. Daca un client nu este hotarat, mai bine incearca sa-l ghidezi tu pentru a nu pierde timpul nimanui. Daca stai in privat si nu e profitabil, limiteaza timpul acolo. Daca sta acolo si nu cheltuie, spune-i ca vei reveni cand va dori un show privat.
- Da raport sau blocheaza. Sunt solutii mai radicale, dar total eficiente. Si vor ajuta si pe alte modele ca tine sa scape de asemenea clienti problematici pe viitor.
- Cere ajutorul echipei de suport. Managerul este acolo sa te ajute, sa intervina cand tu nu mai stii cum sa controlezi situatia.
Nu-i chiar atat de usor in videochat atunci cand dai de clienti de nimic, dar este bine sa stii ce poti face pentru a rezolva sau atenua neplacerile. Tine cont de cele de mai sus si lucreaza in conditiile tale!